torsdag den 13. marts 2014

Hårsløjfe DIY

Der har været gang i et lille "brug-libertyresternepåsløjfer-projekt" her i det lille gule de sidste par dage.
Jeg har vist resultaterne lidt frem på instagram og i den forbindelse er der flere, som har efterlyst en DIY - så nu har jeg forsøgt mig med en. 
Sig endelig til, hvis den er uforståelig :)


Du skal bruge to stykker stof - et til sløfje og et til båndet rundt om… Ja - og så en hårelastik, hvis din sløjfe skal bruges til hestehalepynt.
Mine sløjfer er alle mulige størrelser, så jeg har ikke målt stykkerne. 
De kan laves små og store alt efter hvad man lige har stof til - og synes er fint!


Fold stoffet på langs ret mod ret og sy den lange side plus en af enderne sammen.
Den sidste skal bruges til at vende stoffet igennem.


Når du har vendt, syr du den sidste ende sammen. Jeg bukker lige kanterne ind, så det ser pænt ud!


Så folder du, så enderne mødes på midten.


Folde folde...


Når du er tilfreds med dine folder, skal de hæftes, så sløjfen beholder sin form. 
Det gør jeg i hånden.


Nu skal båndet på midten hæftes på - jeg syr det ikke sammen først, men folder det bare med neglene, det kan man sagtens med liberty. 
Hvis du bruger tykkere stof vil det nok være en god ide at stryge det på plads. 





Elastikken puttes ind, inden du syr båndet sammen - og vupti. 
Så er du færdig!


God fornøjelse!

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg må vist hjem og finde æsken med små stykker liberty, jeg ikke har nænnet at smide ud.. Rigtig fin tutorial:)

Kh Mette aka sewbluedresses.blogspot.dk

Libbie sagde ...

Dem skal jeg have lavet nogen af!!! Tusind tak for fin DIY

Umm Safufa sagde ...

Sikke fine de er :-) Har en masse stofrester som sagtens kunne bruges til det.

Katja Astrup sagde ...

Har godt set dine fine sløjfer på IG, min datter er alt for stor til Liberty men derfor kan man jo godt lave lidt til gaver :0) Tak for DIY

Unknown sagde ...

De er godt nok fine... Mon man skulle forsøge sig

Tine / det bedste jeg ved sagde ...

De er simpelthen så fine! Må lave nogle når Fleur får længere hår. ;)

Betina sagde ...

Hvor er de fine, fak for DIY. Det er jo helt perfekt at lave matchende hårpynt til det hjemmesyet tøj:)

mvh Betina