onsdag den 22. januar 2014

Om at prøve noget nyt...

Indrømmet…  

Jeg er altså sådan lidt af en vanebørge!  
Sådan en, der fx. godt kan li´ at tage det samme sted hen på ferie og som går i stort set den samme slags tøj altid… 
Sådan en, som ALTID skal have en McChicken, når vi får mad på McD - og sådan en, som ALTID er på slankekur i januar! 
(og februar, fordi jeg ikke kan finde ud af at holde den i januar!)

Men nu har jeg simpelthen vovet mig ud på ukendt grund - og prøvet noget NYT!  
Det er nemlig sådan at McDonalds, som den første restaurantkæde i Danmark, er blevet nøglehulscertificeret! Det vil sige, at man nu kan købe nøgehulsmærkede burgere, wraps og faktisk også havregrød med friskskårne æbler og rosiner hos dem!
Når noget er nøglehulsmærket betyder det at det indeholder mindre sukker, fedt og salt - og har et højere indhold af fibre!

Så jeg har trodset mit eget vanedyr og forsøgt mig med den nye burger, har jeg! 
Grillet kylling i grovbolle - med salat, en smule mayo, julienne-skårne rodfrugter og rødbederelish… 
Og faktisk var den rigtig god! 
Så god at jeg måske endda gør det igen! 
Nye vaner skal det jo også være plads til, ikk…



           Nårh jaja… Rom blev ikke bygget på en dag vel… 
N Æ S T E gang kan det være, jeg vælger gulerødder og kildevand til - i stedet for fritter og shake!

Hvis du har lyst, kan du læse om McDonald´s ernæringsmærker på www.mcdonaldsmenu.info


Og hey… 
Jeg har faktisk noget helt andet tøj på end jeg plejer i dag!





1 kommentar:

Tina sagde ...

Flot du har vovet dig ud i noget nyt.
Lige burgere på MC.Donald, så er jeg ikke til deres grove burgerboller. Der holder jeg mig til det kendte.
Men kender godt til at være et vanedyr.
Det skaber vel også ro og stabilitet i en omskiftelig verden.

God aften med din skønne familie.
Tina
http://www.mariahoffbeck.blogspot.com