torsdag den 31. oktober 2013

Happy Halloween...

Det er jo i dag, det er halloween... 
Sjovt som den sådan har sneget sig mere og mere ind på os, ikk? 
Jeg har selv oplevet den to gange i USA - i 90, da jeg var udvekslingselev i Georgia og i 1997 på studietur til New York... Dengang var der overhovedet ikke snerten af et græskar herhjemme - og jeg synes bestemt at kunne huske mange, som virkelig synes at det bare overhovedet ikke var noget, der skulle fejres. 
Jeg synes ellers det var vildt hyggeligt - og altså... "Overthere" går de jo all in på pynt og ting, som bare gjorde det rigtig sjovt at opleve... 
Nåmmen... Nu er den her i hvert fald - og mine de to største har glædet sig læææænge. 
Der er nemlig den fedeste Halloween fest-tradition på deres skole. Men spøgelsesgang, masser af klamme kager og monstre i alle afskygninger. 

I år er jeg altså så selv hoppet over hvor gærdet var allerlavest - det er ikke blevet til edderkoppekager, klamme fingre og hvad der ellers hører sig til. 
I stedet har jeg snuppet en rigtig hurtig, men sød ide fra Sif Orellanas "Krudtugler og kanelsnegle" - alt hvad der skal bruges er køkkenrulle/servietter, en sort tusch, noget snor og slikkepinde. 

Easypeasy - og ungerne synes det er helt fantastisk!





1 kommentar:

mette sagde ...

Fin idé :)